17 Ağustos 2012 Cuma

Yazmaya :) ve Mamaya :( Başlarken



Yazmaya başladığım gün aslında çokta güzel bir gün değil.Bugun aynı zamnda devam sütüne de başladığımız gün.Henüz  vermedim.Sütümün yetmediğini anladığımdan beri dolapta biriktirmiş olduğum sütleri veriyorum 2-3 gündür.Bugün başlayoruz sanırım.Hala emin değilim içimde bir huzursuzluk var.Oğlum artık 5,5 aylık ve benim sütüm ona yetmiyor. Artırmak için elimden geleni yapıyorum.Anne sütü ve devam sütü  birlikte gitmek okadarda kötü değil ama uzun süre emzirmek istiyorum.1 ay önce oğlumu sünnet ettirdik. Doğuştan gelen darlığı yüzünden çiş yapamadığını düşüşndük-doktorlar da öyle düşündü- ve ozamn su vermeye başladık.Yine de çiş sayısında bir artış olmadı.Aslında hep aklımda olan "acaba sütüm yetmiyor mu?" sorusu aklımı kurcalasa da kabul etmiyordum.Neden yetmesin diyordum.Oğlumun çok düzenli olan uykusu bozuldu, sebepsiz ağlamalar başladı-ki ben bunları hep başka sebeplere yordum- Bir iş için dışarı çıktığım kardeşlerime dolaptaki sütlerden birini bıraktım.Memede hiç durmadığı kadar nefes bile almadan nerdeyse sütü içmiş. Bende o günden sonra akşamları dolaptaki sütleri vermeye başladım. Sallamamı istemeden çırpınmadan hemen uyuyordu.Bu arada doktor kontrolünde kilo almış gözüksede aile hekimine aşılar için gidyoruz orda 30 gr vermiş gözüküyordu.Tabi ben pompayla sağmaya denedim defalarca çizgiyi bile görmüyordu.Ben de içim içimi yiye yiye doktorumuzu aradım.Devam sütüne başlayalım dedi. Önce emzir doymamış gibi gözüküyorsa 90cc hazırla ver dedi.Aptamil yada Hipp alabilirsin dedi. Hipp organik olduğu için ve bir yerlerde Aptamil'in tatlı olduğu için bebeklerin anne memesini bıraktığını, Hipp'in daha tatsız olduğunu okumuştum bu yüzden hipp aldım.Uyansın deneyeceğim.


Bundan sonra inşaallah daha güzel haberlerle yazılarımı paylaşıyor olurum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder