28 Ekim 2012 Pazar

İlk ateş

         Sanki  hissetmiş gibi 7 aylık doktor kontrolünde ateşlenirse ne yapmamaız gerktiğini sormuştum doktorumuza.
         Geçtiğimiz pazartesi günü annemlerdeydik hafif ateşi var gibiydi. O gün evimize döndük. Biraz huysuzdu. Ateşini sürekli kontrol ediyordum. 37.4 çıkıyordu hep ,37.5 i geçmediği için bir müdehalede bulunmadım. Bizim özgür kuş tam anasının kuzusu oldu. Yanımdan ayrılmaz oldu. Gece sarılıp uyuduk.Tabi sürekli konrol ediyorum ateşini bir ara baktım baya sıcak. Hemen ölçtüm 38.2 çıktı. hemen Hasan'ı uyandırdım.
         Doktorun söylediklerini uygulmaya başladık. Camları açtırdım.Biraz bekledik  bir kaç derece düştü ateşi. Ama hala yüksekti. Kıyafetlerini soyduk. Biraz bekledik. Hasan ilaç verelim dedi. Ben biraz daha bekleyelim diyince.Ilık bir duş aldıralım dedi. Hazırladık suyu yıkadık.37 derecye düştü çok şükür. Yıkarken bana tutunmaya çalıştı.İçime dokundu onun bu hali.Daha küçücük yavrum nelerle uğraşıyor nasıl sığınıyor en çok güvenebileceği insana. Annesine...
        Ertesi gün ateşi 37 ve 36.8 arsı değişti. Yani yüksek ateş yoktu ama elime hep sıcak geliyordu.Halsizlik vardı üstünde .Bana düşkünlüğü devam ediyordu.
        Aile hekimine götürdüm. Muayene etti. Üst solunum yolları .... yla başlayan birşey dedi.  2 tane ilaç verdi. Benim içimi aldı bir sıkıntı.İlaçlara karşı fobisi olan biri olduğum için . Neyse kendi doktorunu ararım dedim.Aradım Peditus'u ver vitamin şurubunu verme dedi.Avrupa ve aAmerikada bu tür ilaçlar yasaklanmış, bir sakıncası olur mu dedim.Yok öyle bir şey dedi. İçinde 2 çeşit paraben ve alkol bulunan bir ilacı vermeye içim elvermedi. İçirmeme kararı aldım daha bir hafta önce geçirdiğim gribi  ilaçsız atlattım.Neden çünkü sütümden geçmesin diye. Şimdi kendi ellerimle bu ilaçları nasıl veririm.Ciddi bir durum olsa tabiki veririm o ayrı.
       Ateşi de bir daha yükselmedi.Burnu bayram gününe kadar akmaya devam etti.Serum fizyolojik sıkıp otri bebeyle sürekli temizledik.Bayramın 1. günü gördüğüm bütün bebklerin burnu akıyordu:) Bizizm de o günden sonra bir daha burnumuz akmadı.İlk hastalığımızda böylece son buldu.
    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder