20 Ekim 2012 Cumartesi

Uyku

      Tracy Hogg ' un "Bebek Bakım Sorunlarına Mucize Çözümler" kitabını aldığımı, okumaya başladığımı söyleyeli çok oldu ,biliyorum.Nerdeyse bir solukta kitap bitiren ben, hala bitiremedim. Bitirince küçük Guguliye uyku eğitimi vermek istiyordum. Bu konuda internette pek çok yazı okudum.Yine de kitabı bitirip konuya tam vakıf olduktan sonra başlamayı düşünüyordum.   Ta ki bu akşama kadar.
    Önce size bugune kadar nasıl uyuduğumuzu anlatayım. Besleyip gazını çıkardıktan sonra ayaktayken kucağıma alıyordum bir yandan pış pışş deyip bir yandan sallıyordum.Bu bazen zıplama kadar gidebiliyordu. Son zamanlarda ise gazını çıkardıktan sonra biraz mayıştırıp yatadıma oturup sallamdan uyumasını bekliyordum.İşte bu beni biraz umutlandırdı.
  
    Bugün ise yine her zamanki gibi emzirdim, rezene çayını içirdim,gazını çıkardım.Başladım kucağımda pışpışlamaya uyudu. Ben öyle sanmışım.İyiki bir ayağa kalmayı öğrendi.Ben odadan çıktıktn sonra tırmanmış hemen yatağın kenarına.Ben bir sesler duydum ve gidip baktım karşımda gülen bir bebek.Aldım hemen aynı yöntemeleri denedim. Uyumadı Bende bir hevesle yatır kaldır yaptım 40 dk da uyudu.


    (Yazı yarım kalmıştı uzun bir aradan sonra devam ediyorum. 
  Ayağa kalkabildiği için yatır kaldırı biraz kendime göre modifiye ettim.Çünk Tracy 6-9 arası  bebeklerin ağlayınca kucağınıza alın hatta onuda bu olaya dahil edin elişni size zatmasını bekleyin diyor. Ama bizim özgür  kuş sana mı kaldım ben kendim kalkarım diyerek ayağa fırlıyor bide gülüyor bana.Bende ayağa kalkarsa kucağıma almadan yatırıyorum kalkamayacak kadar ağlarsa alıp sakinleştiriyorum öyle yatıryorum. )


     Çok katı bşr şekilde uygulamadan devam ettim. Gece uyanmaları azaldı.Kollarımın ağrısı azaldı. İyiydi yani ama tam programa uymadım dışarı da çıktı 2 haftaya takılmadım. Sonra hastalandım annemlere gitmek zoruda kaldım. ordada uygulamaya devam ettim.Sonra birgün kardeşim uyuttu. Tabi kendi kendi bildiği gibi.Sonra öyle bozuldu.Biraz ateşlenir gibi oldu. Her uyandığında emzirdim iyileşene kadar.

   Şimdi iyileşti başlasam mı tekrar?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder